domenica 11 settembre 2011

Diada Nacional de Catalunya

Vaig nèixer en un petit pais del sud d'europa on el 9 de novembre de
1659, un cop acabada la Guerra dels Trenta Anys, els reis Felip IV
d'Espanya i Lluís XIV de França decidiren trencar pels pirineus i
anexionar cada una de les parts a Espanya i a França respectivament.
Així, sense consultar, envairen, dividiren i anexionaren el meu país.

Uns anys després, al 1714, en la Guerra de Successió, el rei de
Castella Felip V guanyà l'Arxiduc Carles i va sotmetre els països
catalans a la llei castellana, abolint les institucions i llibertats
catalanes.

Des d'aleshores, Catalunya reivindica el seu dret absolut a tornar a
ser el pais que era.

Avui celebrem el valor i el coratge d'aquells catalans i catalanes que
resistiren, fins a la mort, el setge de Barcelona en aquell setembre
del 1714.

---

Catalunya... és casa meva, la meva terra, la meva llengüa, la meva
cultura, el meu país!
Catalunya... és on el meu cor pertany.

Bon cop de fals defensors de la terra!

Per un futur ple de pau, independència i llibertat.

Catalans i catalanes, Feliç Diada !!

i

Visca Catalunya!!

Nessun commento:

Posta un commento